Aktuality

02.04.2009

Power jóga nebo pilates?

.

Cvičení power jógy i pilates zpevňuje vnitřní svalstvo. Na rozdíl od klasického posilování, které pomáhá svalům na povrchu těla.

Power jóga i pilates se cvičí formou lekcí, při kterých Vás vede a kontroluje cvičitel. Nemusíte se tedy přemáhat, vymýšlet si samy cvičební program, ale s čistou hlavou plníte kvalifikované instrukce. Díky lektorovi se tak vyvarujete technických chyb. Pokročilejší už můžou cvičení provádět doma, bez dohledu.

.

Důležitý rozdíl mezi power jógou a pilates:

Power jóga

Je určená pro zdravé jedince! Velký nápor je při ní totiž kladen na oblast zápěstí. Takový druh pohybové aktivity není vhodný například pro lidi s osteoporózou. Jóga harmonizuje, při správném provádění pozic také kvalitně protahuje svaly a uvolňuje klouby. Je založená na pravidelném opakování základních jógových pozic - ásan, které jsou dynamicky řazené za sebou a zaměřují se na vyrovnávání svalové nerovnováhy, tvarování problémových partií, úpravu svalového napětí, uvolnění, relaxaci a zlepšení flexibility. Při cvičení se dýchá pouze nosem, na rozdíl od pilates, u nějž se pro výdech využívají ústa.

U obou druhů cvičení je dech podstatný - rozvádí po těle energii.

Pilates

Cvičení zvládnou všichni, od nemocných, starších, obézních, méně zdatných až po jednostranně zaměřené sportovce. Při cvičení pilates využíváte také hmotnost vlastního těla, ale posilovací cviky jsou vykonávané v nízkých pozicích na podložce (leh na zádech, na břiše, poloha na boku, v kleku). Proto je můžou provádět i lidé po zranění či s vadným držením těla nebo s lidé nadváhou, kteří se potřebují hýbat, ale neměli by v průběhu tréninku svými nadbytečnými kilogramy zatěžovat klouby a především páteř. Je skvělé pro všechny, kteří nesmějí vykonávat pohybovou aktivitu jež zatěžuje kardiovaskulární systém, např. astmatiky, lidé s onemocněním srdce apod. Při pilates není dané tempo, každý cvičí podle sebe a využívá modifikace odpovídající jeho možnostem. Při správném provádění a řazení cviků se vytvářejí ideální podmínky pro práci vnitřních svalů (pánevního dna, břicha a zad).

Pravidelným cvičením se formuje tělo do štíhlých svalů.

.

Cvičení pilates:

každé úterý a pátek v 18,00 hodin

 

Cvičení power jógy:

každé úterý v 19,15 a čtvrtek v 18,00 hodin

zpět

 

Načerpejte novou energii právě u nás... chci sportovat

Aktuality